آب نارنج هضم کننده غذا
نوشته شده توسط : الهام

سرشار از ویتامین ث

تمام میوه های ترش و به ویژه مرکبات، حاوی ویتامین C هستند. آب نارنج نیز مانند دیگر مرکبات سرشار از ویتامین ث است که با مصرف آن سیستم ایمنی بدن تقویت می شود. در صورت ابتلا به سرماخوردگی ، مصرف آب نارنج ، روند درمان را سریعتر می کند.

آب نارنج یک ضدعفونی کننده است که مصرف آن در زمان گلو درد تاثیر بسیاری دارد. برای رفع تورم گلو و حلق ، می توان آب نارنج را غرغره کرد. همچنین می توان نصف لیوان آب نارنج را با یک قاشق عسل ترکیب کرده و بعد از غذا میل کرد.

مضرات و فواید آب نارنج

مضرات و فواید آب نارنج

خواص استفاده از شکر و نارنج

یکی از راههای موثر و بی ضرر در درمان یبوست ، مصرف یک قاشق روغن زیتون به همراه یک فنجان مخلوط شکر و آب نارنج است. البته افرادی که دیابت دارند نباید از این روش درمانی استفاده نمایند.

 

کاهش چربی و فشار خون

آب نارنج ترکیباتی دارد که موجب کاهش فشار خون و چربی خون می شود. پس بهتر است آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید. برای کاهش فشار خون باید نصف لیوان آب نارنج را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و بعد از غذا میل کنید.

 

درمان اوریون

آب نارنج در درمان اریون مفید است. برای درمان اوریون می بایست آب نارنج و سرکه را با غوره به طور مساوی مخلوط نموده و بر روی برآمدگی گلو بمالید.در دوران بیماری ، فرد بیمار باید از مصرف غذاهای سرخ شده اجتناب کند.

 

هضم کننده غذا

مصرف مرکبات ترش مزه ، به هضم سریعتر مواد غذایی کمک می کنند. آب نارنج نیز یکی از مهمترین چاشنی های ترش مزه برای چاشنی غذا محسوب می شود. همچنین برای رفع ترشی معده ، مصرف آب نارنج همراه غذا بسیار موثر است.




:: برچسب‌ها: نارنج ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: